Det är mardrömstidigt och jag sitter på jobbet och slösurfar. På aftonbladets sida kan man rösta fram tidernas bästa hångellåt. Bland alernativen finns Whitney Houstons (eller kanske Dollys?) I will always love you, Guns n´roser Sweet child o´mine, The Cures Lovesong, Al Greens Let´s stay together och.... Aphex Twins Windowlicker !? Eh..var kom han in i bilden? Aphex Twin är förvisso en hemskt rolig och kreativ artist men kärlekslåtar är kanske inte hans grej, eller? Själv gillar jag Guns n´Roses I think about you eller egentligen hela Apetite for destruction -skivan skulle nog funka i det sammanhanget och Massive Attacks skiva Mezzanie har definitivt den rätta stämmningen. För övrigt vill jag minnas att jag dansat högstadietryckare till Mariah careys Love takes time med en kille som var mer än ett huvud kortare än mig.

1 kommentarer

Micke Montana

01 Aug 2007 10:49

Haha... Windowlicker! Man vill ju inte gärna föreställa sig hur det hånglet skulle gå till. Hade nog blivit en surrealistisk erfarenhet. Så fort jag hade blundat så hade hans förvridna ansikte med det sjuka leendet uppenbarat sig. *Ryyyys*
Bonus:
http://www.youtube.com/watch?v=2fmo1Sjn7dg

Kommentera

Publiceras ej