Nu har jag varit på intervju på en spännande byrå som jag hoppas få praktik på. Det finns en del hakar som t.e.x att deras kontor i Malmö inte är så bemannat för tillfället men om allt ordnar sig så får vi hoppas att jag får fortsätta min bana inom PR där. Jag är ju hooked på PR nu som jag sa till min lärare som var på besök i veckan. PR är stort och jag har så mycket kvar att lära.

Jag har nu en vecka kvar på byrån och jag kommer sakna de fantastiska lokaler jag befinner mig i. Om jag får så kommer jag att publicera bilder på den snygga miljö jag har förmånen att få vistas i dagligen just nu. Det är en sorg varje dag när jag kommer hem till mitt lilla usla rum på Hornstull. Nej då, nu har jag ju gjort mysigt där ju med en ljusslinga av blommor i fönstret som jag fick av finskan.

Finskan var förresten rädd att jag skulle flytta ut häromdagen för att hon skrivit en lapp att jag skulle torka av spisen efter mig. Hon trodde jag blivit arg för det. Det hade jag inte . Jag svarade snällt på den och bad om ursäkt. Jag vet ju att man ska göra detta, jag är inte kille liksom (killar glömmer alltid spisen och diskbänken när de diskar). Men av någon anledning hade jag väl kortslutning i hjärnan, eller ville snabbt in på mitt rum för att kolla på My name is Earl, eller senaste avsnittet av True Blood. I vilket fall som helst så är det okej nu mellan mig och finskan, vi redde ut missförståndet på mindre än en minut

Finskan - Jag trodde du skulle flytta ut nu när du städade och tagit ut överkastet ..(ett virkat vitt överkast)

Jag - Nej jag ville bara ha de mjuka överkastet istället för det är gosigare att sitta på plus att man kan använda det som filt när man fryser.

Finskan - Jaha jag trodde du blev arg för lappen, det är bara det att jag är så noga med diskbänken och spisen. Det gör inget med disk i vasken å så men spisen och diskbänken .....

Jag - Å jag vet förlåt! Jag måste ha glömt det!  Ja, hemma hos oss i Malmö där vi bor tre tjejer så är vi noga med diskbänken också. Man kan ha grejer i vasken ett tag men diskbänken ska vara helt blåst liksom svish jag gör en svepande rörelse med handen för att visa hur rent och kalt det ska vara på diskbänken

2 kommentarer

C

11 Dec 2008 15:44

Haha!

Så underbart beskrivet med den rena diskbänken!

MissLina

11 Dec 2008 15:48

hehe ja, tänkte att du (mfl förhoppningsvis) nog skulle tycka det var kul!

Kommentera

Publiceras ej