Idag var jag på intervju på ett framgångsrikt företag som sysslar med marknadsföring på nätet. De ligger mitt inne i stan och arbetsplatsen verkar livlig och tempofylld. Trots att jag har svårt för att "sälja mig själv" (jag säger bara precis det jag måste och använder alldeles för många "liksom")så stod det klart när intervjun var över att platsen var min om jag vill ha den.

Hm, nu står det alltså mellan:

A) Ett företag som känns roligt och spännande och där jag definitivt kommer att få lära mig massor och som känns som en stor utmaning eftersom allt är så nytt..

och

B) En liten webbbyrå i skåne där jag kan få mycket tid men kanske inte så mycket utmaning.

Det första är skrämmmande och spännande, det andra är safe. Vilket tror ni jag väljer?

2 kommentarer

Lovelyn

28 Feb 2008 00:02

Usch, jag har också gjort det där valet och det var jättesvårt. Jag valde ju det skrämmande och spännande för jag kände att jag kommer aldrig sitta där och undra hur det hade varit i tryggheten. Däremot hade jag med största sannolikhet suttit i tryggheten och funderat på hur det spännande hade varit.
MEN, man måste nog ändå på något plan vara sugen och nyfiken på spänningen. För det är tuffare och mer krävande. Man måste ju orka också, utan att gå sönder fullständigt. Ibland är man kanske inte redo för spänningen. Fast jag tror ofta att man är mer redo än man tror.
Du ska inte bry dig om vad du borde välja, det finns inget sånt. Du ska göra det som magen säger till dig att göra.

Linisen

28 Feb 2008 00:23

Tack lovelyn för kloka råd. Jag känner defintivt i magen att jag måste välja det spännande, skrämmande. Jag vet att när jag valt det "svårare" alternativet tidigare så har det inte varit så farligt som jag trott och därför måste jag våga igen och igen, det är då jag utvecklas vidare och växer som människa!

Kommentera

Publiceras ej