Efter det förra inlägget om silverfiskar - varpå en intressant dialog följde - är det nu dags att bli lite mer seriös. Jag sitter nämligen uppe denna sena timme pga sömnlöshet över detta nya problem. Jag försöker blunda (och sova) men mina ögonlock darrar och "pling" så öppnas ögonen som om jag hade druckit för mycket kaffe eller tagit speed eller nåt. Iallafall det som oroar mig är min närmaste framtid (vad annars?). Plötsligt har nya möjligheter öppnat sig. Jag har blivit erbjuden extrajobb, OCH praktik på redaktionen till ett företags intranät (företaget är det jag nu arbetar extra på). Det känns som ett steg närmare det jag vill och som att det skulle öppna dörrar för mig rent yrkesmässigt. Dessutom har Stockholm mot all förmodan börjat kännas trevligare, min sociala sfär börjar sakta men säkert att utvidgas vilket skapar mening. Samtidigt hade jag sett fram emot att komma ner till Skåne och äntligen träffa mina nära och kära. MEN åandrasidan så finns de/ni ju kvar ett tag till, eller? Ojojojooj .....jobbigt!

2 kommentarer

lovelyn

30 Jan 2008 15:12

Ojoj, jag vet precis hur du känner dig. Det är inte lätt att ha "hemma" på två ställen. Jag tycker att du ska välja den praktikplats som du tror att du kommer att få ut mest av, den som du känner dig mest sugen på. Jag tror absolut att nära och kära finns kvar om du väljer att stanna den tiden i Sthlm.

Anonym

30 Jan 2008 16:53

Tack! Vad skönt att höra..jag funderar fortfarande.

Kommentera

Publiceras ej