Det finns gym där ute som inte har en kundvänlig policy överhuvudtaget. Ett sådant gym är Nautilus i Höör. Ringde dit och förklarade min situation för en minst sagt icke serviceminded manlig person:

Jag - Hej jag heter Linisen och jag skulle vilja ha information om priser

Han - Vaa?

Jag - Jo, jag skulle vilja ha lite information om priser, ska vara här i tre veckor och är mycket intresserad av att få tillgång till ert gym under den här tiden.

Han - Vi har inga treveckorskort.

Jag - Men jag läser här att ni har månadskort.

Han - Det gäller bara badet. Vi har bara halvårs - och helårskort på gymmet.

Jag - Så det finns alltså ingen möjlighet för mig att få träna på ert gym under den här tiden?

Han - Nej.

Jag - skrattar Okej..ni verkar inte vilja ha nya kunder.

2 kommentarer

Emelie

11 Mar 2008 14:21

Omäh! Trött man blir på sådana. Hör man ju direkt att han bör kanske se sig om ett annat arbete. Trist! Speciellt när någon har inställning till att göra något för att man ska må bra i sin vardag så får man ett sånt svar. Ring o be att få snacka med chefen vetja! Hoppas du hittar något gym som du kan besöka.

lovelyn

12 Mar 2008 19:16

Ja, men även om de inte har treveckorskort kan man ju vara trevlig. Vi hade likadant på gymmet där jag jobbade, bara halv- och helår men när någon ville träna kortare beklagade jag alltid så hemskt mycket och hänvisade till våra konkurrenter =)

Kommentera

Publiceras ej