Att vara på en PR-byrå innebär alla möjliga olika sorters jobb. Idag har det mestadels varit mycket praktiskt arbete. Jag har skrivit ut 36 "häften" i A3 format, därefter vikt och beskurit dem till A5-.format, gett dem en snygg, glansig fram - och baksida och slutligen "spiralat" ihop dem. Det tog sin tid men var det kändes väldigt bra när jag såg resultatet av mitt arbete och kunde lämna ifrån mig dem.

Jag har även fått ett intressant nytt uppdrag, nämligen att bygga ett pressmeddelande från scratch. Jag ska ta reda på statistik, hitta själva "nyheten" i den kanske genom nya intressanta vinklar som kan forma nyhet 1a, 1b, 1c. Därefter ska jag skriva ihop det på ett intressant sätt, formulera citat, få dem godkända samt ringa och sälja in meddelandet till pressen. Min coach för detta uppdrag sa att det för henne tar ca 4 h att göra ett pressmeddelande. Jag får nog räkna med minst det dubbla. Det fina är att jag hela tiden kan fråga henne om allt som berör detta.

På byrån där jag är råder en mycket god stämning. Det är helt klart ett sådant ställe jag hoppas på att få arbeta på en dag. Människor är genuint trevliga och det känns som att det finns utrymme för alla. Men det som tilltalar mig mest är att här är det jobbet som räknas! Efter otaliga år på arbetsplatser där folk räknar timmarna till fm-fika, lunch, em-fika och slutligen till de får gå hem så är det mycket befriande. Just det att få vara på ett ställe där folk faktiskt gillar det de håller på med. De gillar det så pass mycket att de är formligen uppslukade av det och inte har tid eller lust att prata om så mycket annat.

 I love it.

Kommentera

Publiceras ej