Då är jag inne på min sjätte praktikvecka! Det är fortfarande roligt och intressant och jag lär mig en massa nytt varje dag.

Igår fick jag leta upp bloggar åt en kund till byrån. Det skulle vara bloggar som stämde in på följande kriterier: välbesökta, folkliga, glada, intressanta, spännande eller annorlunda. För mig som bara har mitt eget lilla bloggnätverk blev detta en rolig utmaning. Min coach för jobbet sa att det helst inte skulle va några glin - det blev lite svårt. I bloggtoppen är det nämligen 16 - 17-åringar som regerar. Oftast modetjejer vars främsta accessoar är en liten hund av chihuahua-typ. Suck måste de va så Paris Hilton-klyshiga? Hittade hursomhelst några bloggar som blivit favoriter och som jag kommer att länka till här.


Börjar trist nog redan att bli lite nervös för saker som vårt slutprojekt på skolan, som vår omtänksamme lärare elegant mailade ut information till oss om i förra veckan (inte ett dugg stressande!). Vi ska börja tänka på vad vi ska fördjupa oss i och hur vi ska dela upp tiden för detta projekt som för övrigt ska vara avslutat redan den 26 februari!


Efter slutprojektet är det dags för nästa tioveckorspraktik som jag absolut vill ha i Malmö. Denna sista praktik är den viktigaste och mest avgörande. Det är den som är tänkt att leda vidare till jobb. Ett riktigt jobb, där man får betalt för det man gör och kanske till och med någon gång en betald semester!? Suck, vilken dröm!

1 kommentarer

Sanna Tider

28 Nov 2008 17:32

Säger bara hej och meddelar att jag hittat hit... väntar spänt på nästa inlägg ;-) Hoppas allt är bra annars och att det lugnat ner sig...

Kommentera

Publiceras ej