Kolhydrater är som märkeskläder

Jag fyllde just i min veckorapport till min coach och kunde konstatera att vecka 1 gått snabbt och inte varit så tuff som jag trodde att den skulle bli. Jag har börjat "tänka bort" kolhydrater, de finns liksom inte för mig. De är lite som dyra märkeskläder eller diamanter, jag vet att jag inte kan få dem men är inte så intresserad av dem ändå.

Sammanfattning av vecka 1

Träningen: Har gått bättre än jag trodde, har kört mina tre pass och det har funkat bra! Kände vid något pass att jag inte orkade ta i lika mycket som vanligt. Känner mig annars ovanligt pigg efter träning!

Maten:
Grönsakswook har blivit min räddning på kvällarna. Jag wookar t.ex. svamp, zucchini, purjolök, blomkål, broccoli, paprika, vitkål och packar sedan hälften i en matlåda att ta med till lunch nästa dag.

Tuffaste händelsen: Jag var igår på ett dagslångt sammanträde och till eftermiddagskaffet erbjöds vi en buffé av olika tårtor, kakor och bakverk. Jag såg buffén i ögonvrån och fokuserade sedan blicken på kaffekannan, hällde upp en kopp och skyndade mig ut därifrån.

Viktnedgång: -2,5 kg
Midjemått: - 6 cm





Kommentarer
Postat av: Lotta

wow..det går bra hör jag....duktigt kämpat....

blir inspirerad av dig hela tiden....

jag e oxå inne i en period där jag försöker minska på mitt kroppsfett men mäter det inte eller väger det heller för den delen..men känner att jag gått ner ett par kg....känner mig gladare och piggare nu än förr..vilken vinst..jag powerwalkar varje dag....det är mitt mål att alltid...varje dag gå....behöver ej va superlångt men röra på mig det ska jag...o så klart undvika sockret och kolhydraterna.....kör i och för sig inte hela vägen..jag kör fullkornspasta ibland och unnar mig ett vitt rostat bröd på morgonen men att ta bort det mesta har räckt för mig....åt till och med chips igår..EH?!! ;)

men som sagt,lycka till!!! :)

2010-09-27 @ 22:06:56
URL: http://www.lottaekberg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0