För några dagar sen flyttade jag in i rummet på Hornstull, hos rätt finska!  Det är verkligen ett pluttigt litet rum men här finns ändå allt jag behöver: säng, bord, byrå etc. Det svåraste blir nog att vänja mig från min 160 säng i Malmö till den här som bara är en 90. Ett stort plus är att det står en stor garderob alldeles utanför rummet som jag får för mig själv. Jag får även en egen liten toalett. Finskan verkar trevlig och bra, vi hann bara växla några ord idag på morgonen men ska prata lite mer ikväll.

Vi slutförde våra projektarbeten idag och fick presentera dem för den potentiella köparen, våra lärare och klassen. Sammanlagt 30-35 personer. Det var väldigt nervöst precis innan, men vi hade en enkel och snygg ppt och  Jocke som jag teamat med har dessutom talets gåva så det hela slutade med att vi fick bra kritik av alla.

Har funderat fram och tillbaka på om jag ska hänga på klassen på fylleslagresa med Vikinglines Cinderella på torsdag. Har inte varit så sugen från början. Med tanke på mitt lilla yrselanfall och att jag känner att jag behöver vila så tror jag inte det blir så. Har dessutom preliminär bokat en välbehövlig tid för att sätta om mina extensions på fredag.

Kommentera

Publiceras ej