SJ-trippen från Stockholm igår var seg, batteriet på min laptop slocknade efter en timme och det fanns ingenstans att ladda upp det. Gick till bistron och köpte en liten flaska vin att ta m t Scarlett för att fira att jag är tillbaka i lägenheten och Malmö, en liten torsdagstradition vi börjat med. Blev smått förvånad och protesterade över att de öppnade flaskan på tåget. "Bara systembolaget får sälja oöppnade flaskor!" . Jaha!?

Hann inte drömma klart i morse, den läkande sömnen jag behövt är störd. Sitter nu på jobbet och känner mig störd men samtidigt sjukt glad.

Det är fredag. Himlen är blå, luften kall och efter jobbet avlöser den ena trevliga händelsen den andra i en uppåtgående spiral.

Först ska jag hämta min nya mobil, en rosa xpress music samt lite -förhoppningsvis -fina kläder jag beställt från H&M.
Senare ska jag gå med Montana och äntligen se Blade Runner - the final cut på Spegeln.
Ännu senare kommer islänningen på besök. Vi har inte setts på snart två veckor.

Kommentera

Publiceras ej