Jag har länge gått och tänkt på att göra det. Det började med att jag som 16-åring ville tatuera in Guns n´Roses symbol (den med de två pistolerna och rosorna som ringlar sig runt dem) på överarmen vilket jag idag är glad över att jag inte gjorde. Jag tror även jag lekt med Super Woman symbolen, hundtassavtryck och vingar på ryggen tills jag insåg hur många som också tänkt på just detta. Egentligen spelar det ju ingen roll hur många som har en tatuering så länge man själv känner att det är "min" och att den har någon hyfsat stark symbolisk innebörd för en. Well, well nu har jag kommit fram till ett motiv, som jag tror blir det första jag gör.

Jag såg nämligen den på en person jag verkligen gillar. Inte bara är hon en superkvinna/tjej som kämpar för bra saker och aldrig missar en chans att uttrycka sin åsikt, hon är också en otroligt duktig musiker, sångerska och låtskrivare. Jag pratar om Kathleen Hannah från Bikini Kill och Le Tigre och det svarta hjärta som så estetiskt rätt pryder hennes högra överarm, som skymtar fram på blden.





3 kommentarer

Sara

11 Aug 2009 08:59

Spännande!!

j-walle

12 Aug 2009 16:27

Ball du ska tatuera dig..jag ska åxå det snart...en symbol för min son.Vi måste träffas när vi gjort dem och jämföra resultaten ;-).

MissLina

13 Aug 2009 12:30

Ja det ska bli roligt när det nu blir som sagt. Absolut ska vi ses och jämföra!! Kram

Kommentera

Publiceras ej