80-talsdramat Tracys Hämnd från 1986 (If Tomorrow comes) har ju äntligen getts ut som dvd-box. När jag såg den igen så jag blev nyfiken på hur gamla huvudpersonerna egentligen var vid inspelningen. Var de som jag? Något äldre? Något yngre? Min nyfiken drev mig vidare till IMDB och här är resultaten:

Madolyn Smith Osborne (Tracy Whitney) var 29 år gammal

Tom Berenger (Jeff Stevens) var 37 år gammal

Susan Hess (Louise Hollander) som spelar Jeffs rika fru (som jag trodde var typ 20) var 28 år gammal

David Keith (Daniel Cooper) som spelar den läskiga utredaren som blir besatt av Tracy, var 32 år gammal

Liam Neeson (André Trignant)  som spelade Interpol utredare var 34 år gammal




Madolyn Smith Osbourne och Tom Berenger 29 resp 37 år gamla vid inspelningen av Tracys Hämnd.


 

4 kommentarer

Sanna Tider

20 Jan 2009 11:56

hmm... filmen/TV-serien har jag inte så mycket minnen av, men däremot boken!! Jag lånade (snodde den) från min äldre syrra och det var den första Sidney Sheldon boken jag läste... och jag blev heeeelt betagen. Den var såååå bra tyckte jag och ville läsa allt han hade skrivit. Min mamma tyckte jag var lite för ung för den boken då tror jag, men det struntade jag i. Hur gammal kan jag ha varit då? 12 år eller så?

missLina

20 Jan 2009 15:56

Ah boken ja! Jag läste den också såklart och även andra Sidney Sheldon böcker, min mor var inte heller så förtjust även om jag var något äldre när jag läste dem. Vi spelade in filmen från tv och såg den flera gånger om jag och kompisarna.

Stylefile

02 May 2010 02:09

Världens bästa serie/film! Har aldrig sett något bättre! Köpte sedan 'Tillbaka till Eden' i tron om att den skulle vara lika bra men inte på långa vägar tyvärr....

Isabella

20 Jul 2010 20:22

Hej! Älskar Tracy´s hämnd!! Men har du ngn aning om vem det är som gör filmmusiken och om den går att få tag på??

Kommentera

Publiceras ej