Jag har ansökt om praktik på ett tiotal PR-och Reklambyråer samt två tidningsredaktioner i Malmö, och fått nej av anledningar som: att de redan har en eller flera praktikanter, att de endast tar emot praktikanter från journalisthögskolan, att de ska flytta eller att de inte vet hur pass mycket verksamhet de kommer driva under våren. Men nu har jag äntligen blivit kallad till intervju!

PR-byrån jag ska på intervju till har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och sysslar med Corporate Communications, Public Affairs och Marknads PR. Jag ser fram emot att få träffa dem och hoppas så klart jag lyckas göra ett bra intryck och i någon mån lyckas förmedla den kunskap jag fått med mig från Hill & Knowlton!

Wish me luck!

3 kommentarer

Sanna Tider

21 Jan 2009 18:17

Lycka till!! Du tar dom med storm!!! ;-)

Anonym

27 Jan 2009 18:53

Lycka till!

Hoppas du får praktikeplatsen!

Va roligt jag hittade din PRblogg.

JA är inne på min andra termin som PRstudent i London!

kommer absolut följa din blogg numera.

Är du nöjd med din utbildning i Sthlm?

kram/magiskaia.blogspot.com

Anonym

28 Jan 2009 09:03

Sanna - Tack, tack! Ska strax skriva lite om hur det gick.



Magiskaia - Vad spännande det låter med en PR-utbildning i London! Har du hört talas om den nystartade byrån Varg? Drivs av två svenska tjejer i London. Jag ska absolut kolla in din blogg också och även bli lite duktigare på att skriva mer om PR.

Kommentera

Publiceras ej