Att välja prinsesstårta

Igår på sista gruppträffen innan jul pratade vi bland annat om de olika VAL man alltid gör när det gäller mat. Man väljer att äta, att inte äta, vad man ska äta, vad man inte ska äta etc. Jag talade då stolt om att jag gjort ett mycket bra val tidigare på dagen då jag valt bort prinsesstårta som serverades på jobbet. Jag valde bort den eftersom det var yttre omständigheter som skulle ha styrt valet att äta den. Jag hade ju inte själv köpt den för att jag var sugen på den och jag visste inte ens om att den skulle erbjudas på jobbet. Plötsligt fanns den där "eftersom det var Nobelmiddag på kvällen" berättade en förtjust medarbetare när han kom in med en stor bit som han glatt mumsade i sig.

Idag stod inte en utan två prinsesstårtor kvar i kylskåpet. Jag valde snabbt att ta en bit och lägga upp på en pappersassiett. Sen valde jag att ta två skedar, därefter valde jag att slänga biten i papperskorgen. Det gick mycket snabbt allting men i slutändan var jag nöjd med mina val.

Imorgon väljer jag att dricka glögg och äta en av min kusins hembakade lussebullar samt en bit av min duktiga väninnas hembakade julbröd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0