Sjätte dagen

Idag känner jag inga hungerskänslor utan bara pigghet, glädje och motivation! Ketosen måste verkligen ha kommit igång och det känns gött att kroppen nu hämtar all sin energi från fettet.

Jag har tackat nej till två fester i helgen men känner ändå inte att jag missunnar mig något. Detta har blivit mitt stora höstprojekt och jag är så taggad! Igår på gruppträffen så gick vi igenom saker som kan bli hinder på vägen mot vårt mål och hur man kan börja "förhandla med sig själv" på fel sätt. Jag minns gånger när jag försökt gå ner i vikt och t.ex. fd pojkvänner sagt att jag "inte behöver gå ner i vikt, jag är ju så fin som jag är" eller när jag tänkt att "en liten godisbit kan ju inte skada" eller "när jag nu redan förstört den här dagen kan jag ju fortsätta!". Allt sånt är bara ursäkter och hinder man sätter upp för sig själv från att nå det mål man vill.

I helgen ska jag göra ett kollage över mitt mål! Detta är en hemuppgift vi fått i gruppen. Ska bli roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0