Träning

Att träning är väldigt avgörande när man ska gå ner i vikt är ingen nyhet direkt. Man kan fråga sig vilken träning som är bäst? Själv kör jag styrketräning på gym och trivs väldigt bra med det. Det som är bra med styrketräning är att man genom det ökar sin muskelmassa. När man ökar muskelmassan så ökar man även förbränningen i kroppen eftersom muskler kräver mer energi för att underhållas än fett.

Jag köpte ett paket med en personlig tränare (5 gånger) på mitt gym i början av sommaren för att få lite tips och bli mer motiverad i min träning och fick då tre program att köra i veckan. Det har gått så där under sommaren och semestern men nu har jag kommit igång och har även bokat in nya tider med min tränare eftersom jag glömt en del övningar.

Denna vecka har jag kört mina tre pass och är nöjd med det, även om det nog kommer bli fler pass i veckan längre fram. Har även beställt en träningsdagbok som jag ska uppdatera mina träningspass i så att jag ser att det händer saker.

Mina tre program

1. Bröst, rygg och mage

2. Ben (så pass krävande pass att ingen annan musklegrupp ska tränas den gången)

3. Axlar, biceps och triceps och mage

 

Malena har snyggt vältränade armar men jag funderar på om boobsen är äkta, ser lite väl "åtskilda" ut!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0