Träningsdagbok

På uppmaning av min personliga tränare så har jag nu införskaffat en träningsdagbok! Den verkar väldigt bra, är rätt snygg och jag ser fram emot att börja använda den.

I början av boken hittar man t.ex. tips på hur man kan använda den och varför det är viktigt att ha mål med sin träning  samt exempel på långsiktiga- och kortsiktiga mål. Ett kortsiktigt mål kan vara att:

1. Öka på vikterna jag lyfter med 2.5 - 5 kg i månaden.
2. Öka antalet situps med en repitition per vecka.


Därefter följer träningssidor för ett helt år! På träningssidorna börjar man med att fylla i datum, vecka, veckodag, tid på dagen, morgonpuls(!?), vikt och sömn. Efter det finns det plats för 14 styrkeövningar dör man fyller i kg och repetitioner och längst ner finns plats för 5 stretchingövningar. Tanken för mig är att kunna få bättre koll på min träning och bli mer medveten mina framsteg eller om jag kanske inte gör så mycket framsteg, få koll på varför!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0