Ketos?

Är nu inne på dag 4 och enligt min coach så skulle fjärde till femte dagen bli jobbigast. Det är nämligen då kroppen har tömt sitt kolhydratlager och börjar gå över i den sk. ketosfasen. Kroppen ska då tvingas använda fett som huvudsaklig energikälla och det är -som jag förstår det - denna övergång som är jobbigast. Grejen är att jag känner mig oförskämt pigg! Mådde mycket sämre i går och i förrgår, då var jag helt slut i både kroppen och huvudet, hmm kanske jag hamnat i ketosfasen ovanligt snabbt?

Jag har hur som helst klarat av två träningspass i helgen och känt mig bra efter dem. Idag märkte jag en liten förändring i hur mycket jag orkade, fixade inte att ta i lika mycket även om jag inte behövde sänka vikterna.

På apoteket kan man köpa stickor att kissa på som visar om man är i ketosfasen, ska nog ta och göra det imorgon!

Ketosstickor som finns att köpa på Apoteket!


Kommentarer
Postat av: Emma-Lee

Halloj :-D

Tänk på att du måste ligga på under 20 gram kolhydrater om dagen för att komma i ketos och det motsvarar ca en 3/4 banan, dvs väldigt lite. Heja på, du kommer klara det galant :-D

Kram!

2010-09-14 @ 22:26:23
URL: http://emma-lee.se
Postat av: MissLinisen

Emma-Lee - jo jag vet ju detta och tror bestämt att jag gör det. Det enda jag äter är ju ägg, grönsaker ovan jord, kött/fisk/kyckling, nötter, lite olja till stekning samt lite mjölk i kaffet. Men jag vet fortfarande inte säkert om jag är i ketos. Får väl ta och köpa sådana där stickor så fort jag kan.

2010-09-16 @ 13:44:39
URL: http://selmalindi.blogg.se/minkropp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0