Jag har flirtat med rosa hår ett tag nu. På Boudoir Hårdesign i Malmö har jag tidigare fått hjälp av bästa frisören Hanna att komma så nära som jag vågat: "blont med rosa effekter" (typ ljusblont med rosa slingor). Slingorna har synts mest i början och det tråkiga är att de tvättas ur ganska fort. Nu har jag bestämt mig för att gå "all in"! Jag ska alltså bli ljusrosa på riktigt - i HELA håret. Inte nån mesig "strawberry blonde-variant" eller rosa slingor. Nu ska det bli riktigt rosa (tänk sockervadd eller babyrosa).
 
Lite så här: 
 
 
En annan bild jag har som inspiration är den här:
 
 
Hur gick det?
 
I min jakt på rosa hår har jag lärt mig ett och annat. För att uppnå puderrosa/babyrosa/sockervaddsrosa så måste håret vara nästintill VITT hår från början. I vanliga fall så är mitt hår väldigt lättblekt, det blir vitt snabbt och blekningen behöver inte sitta i särskilt länge. Problemet nu var att jag gått till en annan frisör som färgat in en blond, varm färg i rötterna på mitt hår och detta gjorde att det blev lite mer "persikorosa" i just rötterna medan längderna blev ljusrosa. Mitt hår är nu ganska ljusrosa - om än inte lika starka rosa som på bilderna ovan. Det jag ska göra nu är att använda silverschampoo i botten ett tag och sen tänkte jag slänga in en färgbomb så det blir lite mer knalligt! 
 
Boudoir hårdesign facebooksida kan du se mängder av bilder på häftiga hårfärger och kreationer! 
 
 

1 kommentarer

Sunmoonlightgirl

07 Nov 2014 13:22

Jättefint på dig med roooosssaaa👍

Kommentera

Publiceras ej