Är inne på andra säsongen och börjar bli riktigt förbannad på folk i Six Feet Under. Antar att det är det som är meningen.

I början var Nate min stora favorit. Han var en "free spirited" kille med båda fötterna på jorden. Men fy vilket svin han visat sig vara! Går och knockar upp en brud som älskar honom trots att han är förlovad med en annan!?

 Och hans tjej Brenda, vilken borderline-brud alltså! Självdestruktiv och falsk slacker som röker på hela dagarna, utom när hon ligger runt med alla hon träffar fast hon ska gifta sig!? (senast med några tonårskillar som hon bjöd på röka).

Usch och fy! Jag förfasas över denna omoral här i min ensamhet. Känns som man fyller sig med skit när man tittar på det. Ändå kan man inte låta bli...måste ju se hur det går för dem...

2 kommentarer

sjuksyrran

29 Apr 2008 00:35

Tack för kommentar! Den målningen du har under konst, har du gjort den själv? Väldans fin.

Håller med dig om moralförfallet. Jag har nästan slutat se tv helt. För mycket skit helt enkelt. Människor som blottar sig i realprogram och serier med dålig moral. Någon borde skriva något om detta moralförfall.

Ha en fortsatt fin kväll!

MissLinisen

05 May 2008 00:33

Jag är verkligen smickrad att du trodde jag gjort "The room". Men det är ett foto av en installation som David Lynch gjort. Jag såg hans utställning i Milano och rummet var en del av den.

Angående det moraliska förfallet i tv så håller jag med. Även om jag var lite ironisk, Six Feet Under är trots allt en väldigt bra serie som ju speglar verkligheten. Den framhäver inte omoralen som något bra egentligen heller utan bara spegla den.

Kommentera

Publiceras ej