Mckey Rourke och jag satt i en kyrkbänk på någon form av Midnattsmässa. Han va gaska sliten men ändå rätt attraktiv, ungefär som han var i Bar Fly. Han flirtade rätt friskt och eftersom han är lite oemotståndlig så började vi hångla. Han smakade öl, rök och whiskey men det var okej ändå. Vi bestämde oss för att gå vidare till någon halvsunkig bar han kände till.

I nästa stund var jag och C och shoppade i ett gigantiskt köpcentrum. Jag gick in i en liten butik och kassörskan sa att jag såg väldigt gammal och sliten ut. Jag tittade i en spegel och såg att det stämde. Jag blev illa till mods och försvarade mig med att jag inte sminkat mig den dagen.

Jag gick ut och letade upp C som satt sig på en bänk med alla sina påsar och var kvittrande glad. Hon var även väldigt piffig och fräsch. Jag frågade henne om jag såg så gammal ut men hon bara kvittrade på om annat.

Tolkning: jag lider av en förträngd åldersnoja. Valde Mickey Rourke eftersom han är en äldre man som jag likväl anser attraktiv och för att bekräfta min egen ungdom. I nästa sekvens tvingades jag att konfontera mitt åldrande och mina känsor av ångest kring det som jag i vaket tillstånd inte vill ekänna.

2 kommentarer

Sanna Tider

06 Dec 2008 14:53

Oj vilken dröm... å vilken tolkning... jag låg just i soffan, vart på skön massage och kände mig lite trött... slumrade och drömde.

Jag drömde om kk-mannen. Han stod på en strand och skulle göra nåt skärmflygåk eller hoppa bungyjump från luften eller nåt och jag stod med en liten flicka i handen och kysste honom precis som det var sista gången vi sågs. Det var hans och min dotter tydligen... sen övergick drömmen till nåt annat och det här är lite spooky... Jag låg mittemellan sömn och vakenhet, tror jag, för jag hörde mina grannar ovanför som spelade gitarr och sjöng och jag låg i soffan och i drömmen hör jag nån som viskar, så jag öppnar ögonen lite sakta- för jag är så trött och jag ser nåt genomskinligt som rör sig borta vid dörren, men rösten är klar; "Det är kallt och dom är nära ditt hjärta och pickar...men det finns nån där som betyder nåt.. Dom biter dig i fingrarna..." säger hon ungefär. Jag vaknar till och inser att jag nog drömde det, men jag hör fortfarande grannarna som spelar. Och jag är kall om fingrarna... hehe... vad tror du om den drömmen? Var det ett besök av ett spöke eller var det bara en fantasi mellan dröm och vakenhet?

MissLina

06 Dec 2008 21:04

Nä? Spooky! Jag tror man kan ha hörsel hallucinationer just mellan dröm och vakenhet, har själv varit med om det, men du såg alltså även något! Tror helt klart att David Lynch hade kunnat tänka sig att filmsätta din upplevelse!

Kommentera

Publiceras ej