Sitter på extrajobbet och utför montotona sysslor som inte ger så mycket varken intellektuellt eller själsligt. Som tur är är det rätt dött idag vilket gör att jag kan blogga och surfa (vilket iofs även det blir lite montotont efter ett tag: facebook - blogg nr 1 - spraydate - privatmejl - blogg nr 2 - företagsmejl - kompisbloggar, kommentera inlägg - skolservern - skolmejl -  facebook igen- and so on.

Intervjun igår gick bra tror jag. Byrån verkar kul och spännande och folket som jobbar där (de jag träffade) avspända och trevliga på ett skönt malmöitiskt vis. Något jag helt klart uppskattar och föredrar med Malmö är den lite mer laid-back attityd som verkar råda här framför det ibland lite överspända Stockholmsköret. Malmökontoret håller på mycket med Marknads- PR vilket jag tycker verkar vara något av det roligaste att hålla på med inom PR.

Jag fick frågan: "vem är du?" vilket måste vara en av de svåraste frågorna man kan få på en jobb- eller praktikintervju. Svårare än att nämna sina starka och svaga egenskaper eller berätta var på skalan av nogrannhet och effektivitet man befinner sig. Eftersom jag redan svarat på frågor om mig själv utbildningsmässigt så syftade den här frågan helt klart på vem jag är privat. Vad tusan svarar man? Jag är singel? Jag är oftast glad men kan ha rätt taskigt morgonhumör, jag är kvällsmänniska, jag gillar mer att vara hemma än borta, jag älskar musik och att se bra band live. Jag är ingen ledartyp men duktig på att ta ansvar, samarbeta och vara flexibel. Ja, det borde jag kanske ha sagt. Attans att jag inte tänkte på det!


I vilket fall som helst så var jag där för att få en plats som förhoppningsvis kan leda till ett jobb. Mitt första riktiga inom kommunikationsbranschen, så jag tyckte det var viktigast att svara på saker som gällde det.

Jag ska hursomhelst få besked i början av nästa vecka. Hoppas, hoppas.

1 kommentarer

Sara

28 Jan 2009 16:14

Haller tummarna!! Du är du! ;)

Kommentera

Publiceras ej