De fyra ledstjärnorna

Nu när jag börjat äta vanlig mat igen är de fyra ledstjärnorna viktigare än någonsin att ha med i min vardag. Jag behöver dem för att hålla fokus och framförallt hålla vikten. För er som inte vet så är Xtravaganzas fyra ledstjärnor följande:

Mental Träning - Går ut på att hela tiden träna sin inre styrka, stärka sin tro på sig själv och hålla fokus på vad man vill och hur man ska uppnå det.

Mental Näring - Att hitta njutning i tillvaron på olika sätt. Det kan vara dofter, att läsa en bra bok eller tända en massa ljus. Saker som är njutbara och ger en något som inte handlar om mat. (Själv gillar jag att gå in i en kaffebutik och bara lukta (!) för att därefter köpa med mig ett lyxigt gott kaffe hem).

Rörelseglädje - Att röra på sig och hitta en glädje i det. Träning och motion helt enkelt.

God Energi - Det jag äter och dricker. Detta ska vara gott och då tänker jag att det ska vara gott som i BRA för mig. (Hur bra är t.ex. ett kletigt wienerbröd? Som en läskig fettsockrig smet i magen, svår för tarmarna att arbeta med och ger en sockershock så snabb att man inte hinner med förrän man är hungrig och trött igen.) Mitt mål är att lära min kropp att bara vilja ha bra mat.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0