Lasagne åt 16 personer

Dagens utmaning innebar att laga Lasagne åt ett gäng som är på besök på mina föräldrars pensionat. Det gick dock väldigt bra, kanske för att Lasagnen redan var klar och det bara skulle strös ost på och värmas upp. Sen värmde jag vitlöksbröd och gjorde sallad. Inga större problem men jag kände mig ändå stolt över mig själv. Detta var faktiskt min första riktiga matlagning sen jag började med Xtravaganza.

Föräldrarna sa att det syntes att jag gått ner och pappsen sa "att jag inte skulle försvinna bara!".Detta var väldigt roligt att höra från just min käre far. Han har nämligen enda sedan tonåren varit på mig med att vara försiktig med vikten och inte äta för mycket. I omgångar har jag tagit illa upp för detta men då jag vet att det finns en del övervikt i släkten främst på pappas sida så har jag förstått att det bara är av omtanke han "varnat" mig. Det känns extra roligt nu att han istället säger motsatsen utan att jag ens gått ner hälften av vad jag planerar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0