Jag har under de senaste dagarna blivit väldigt inspirerad av bloggare som vågat skriva självutlämnande och öppet på sina bloggar. Läsning som berör som fått mig att inse att det är i stunder då den bild av sin omgivning som man tagit för självklar, där alla är starkare, smartare, mer lyckade och lyckligare än man själv inte är riktigt sann. Tänkte därför att jag skulle dela med mig lite både bra och dåliga saker om mig.

15 fakta om mig (som ni kanske inte visste)

1. Jag har två yrkesutbildningar bakom mig men har inte haft något riktigt fast jobb inom någon av dem.

2. Jag tänker ibland att om allt skiter sig så flyr jag från CSN-lånen och åker och bosätter mig på det kollektiv i Chicago bestående av avdankade kristna hippies, musiker och volontärer jag besökte som 19-åring.

3. De senaste 2-3 åren har mitt självförtroende vuxit sig starkare och jag har blivit mer nöjd med mig själv än under hela den föregående delen av mitt liv.

4. Jag drömmer om att resa till Malaysia eller Vietnam men har inte gjort någon längre resa på många år.

5. Jag får prestationsångest av att läsa blogginlägg och artiklar av snabbtänkta, kaxiga, skarpa 21-åringar som redan lyckats bli redaktionschefer på Nöjesguiden.

6. Jag trodde nog lite att jag när jag nått den här åldern (33) antingen skulle ha hittat den person jag vill leva med ELLER ha en lysande karriär. Jag har inget av det.

7. Jag älskar att åka till Barcelona för dess rika kulturutbud men Milano för det fantastiska kaffet samt vinet och maten.

8. Jag vet att jag har en enorm viljestyrka som gör att jag kan uträtta saker jag tidigare inte vågat tro att jag kunde.

9. Jag har oftast inte pengar kvar i slutet av månaden och tvingas komma på kreativa lösningar för att överleva.

10. En ganska avsevärd del av mitt liv går åt till funderingar på hur jag ser ut och hur jag kan bli smalare.

11. Jag är över-medel-bra på att sjunga och har gjort det en del i band samt på bröllop och fester.

12. Mitt psyke kräver en stabilitet i tillvaron som består av ett stort mått lugn, balans och fasta rutiner. Detta går inte alltid så bra ihop med min kicksökande, impulsiva sida som kräver äventyr för att jag inte ska tråkas ihjäl.

13. Jag gillar att vara själv men är livrädd för att vara ensam.

14. Jag älskar att tramsa, skratta och att umgås med dem som har en liknande meningslös, onödig och underbar humor som jag.

15. Jag känner mig, konstigt nog ofta positiv på morgnarna när jag ska till jobbet eftersom dagen då känns ny "blank" och vidöppen.

7 kommentarer

Sara

08 Jan 2010 16:28

Tack Lina!!

"....där alla är starkare, smartare, mer lyckade och lyckligare än man själv..." = FACEBOOK tex. Och att vara så är OUT tycker jag.



Back to feelings. To being humans. That´s top.

Kram!

Micke Montana

10 Jan 2010 01:35

Underbart med ärlighet. En styrka som inte alla besitter. Det landar ju direkt på pluskontot om man saer så!

Lina

10 Jan 2010 03:30

Tack, ja det är ju lite så att man lätt känner igen sig och kan relatera till folk när de vågar va mänskliga och sårbara.

Anna

11 Jan 2010 16:34

Vad roligt att läsa! Nu har jag lärt känna dig lite bättre! Och jag har inte heller fått jobb som motsvarar mina två utbildningar, och känner mig också vilsen fortfarande jämfört med många av våra duktiga klasskamrater. Men jag tror att du och jag kan mer än vad vi tror, så när vi får det där jobbet vi drömmer om så kommer det mesta falla på plats.

Lina

12 Jan 2010 07:02

Ja, det är lätt att gå omkring och tro att man inte kan så mycket. Speciellt nu när det står still på jobbfronten. Det är väl då man får skriva en lista på saker man har gjort som man fått en massa positiv feedback för. Kul att läsa din blogg också förresten!

Elin

14 Jan 2010 19:19

Vilken fin lista! Speciellt punkterna 3 och 8, som jag tycker är viktiga punkter. Mycket viktigare än nummer 5 och 7, för sådär känner ju nästan alla ibland. Så tänker jag rätt ofta, och då tror jag säkert att en del tycker att jag har en lyckad karriär.

Punkt nr 12 hade jag också kunnat skriva, känner verkligen igen mig!

Lina

15 Jan 2010 10:46

Anna - Tack! Jag det är viktigt att påminna sig om att man kan mer än man tror!



Elin - Ja, nr 3 och 8 är sådana som måste övervinna 5 och 7, och det gör det...oftast!! :)

Kommentera

Publiceras ej