Denna lektion gick som en dans! Inte så att jag körde perfekt eller gjorde allt rätt, tvärtom fick jag veta exakt vad jag brister i. Jag hinner inte med allt jag ska när jag ska växla ner, däremot tyckte hon att jag växlade upp hur bra som helst. Jag behöver också bli bättre i mitt avsökande så att jag ser mer åt sidorna än rakt fram.

Min nya körlärare heter Ewa och är precis just en sådan körlärare jag drömt om! Lugn, harmoniskt och bra på att ge kritik utan att trycka ner en. Ewa, min nya ängel, sa att hon tror att jag kan klara detta på 10 lektioner om jag har tur. Det enda smolket i bägaren är att Ewa ska åka till Thailand den 19/1! Typiskt, nu när jag hittat den perfekta körläraren så ska hon svika mig i den mest kritiska fasen av min körutbildning! Eller kanske inte den mest kritiska, jag har ju säkert fått mer koll på grejer då så den mest kritiska fasen är väl nu i så fall. Jag får väl ta och nöja mig med någon annan då i slutet. Det ordnar sig säkert. Håll nu tummarna för mig för ni vet när jag har fått körkort kommer jag att vilja köra bil och det innebär besök åt alla möjliga håll i landet (Göteborg, Täckaregården i Genarp, Klagshamn, Stockholm kanske...). Helt plötsligt står jag där med bilen... haha!

Kommentera

Publiceras ej