Ja, det är faktiskt så. jag har blivit nättrakasserad! Det började på min andra lite hemliga blogg, den som främst är till för mina nära vänner. En mystisk "kvinna" började flitigt kommentera mina inlägg. Hon hade mycket åsikter om och var nyfiken på en  avslutad relation i mitt liv som jag skrivit om och jag erbjöd mig därför att mejla henne och berätta, vilket jag gjorde. Sen var det inte mer med det. Trodde jag. För någon vecka sedan hörde hon av sig igen och skrev att hon tagit kontakt med den person jag haft en relation med. Hon hade ställt en massa personliga frågor till denne och bifogade den mejlkorrespondens de har haft i mejlet till mig. Syftet med detta var oklart men antagligen ville hon försöka reda ut saker mellan oss.

Efter att ha ställt henne mot väggen får jag ett helt osannolikt svar fullt med aggresiva och otrevliga påhopp som gäller (och är skickat till) både mig och personen hon tagit kontakt med. Mejlet är så aggresivt, elakt och otrevligt att jag får kalla kårar. Vem sjutton är denna människa?

Jag lösenordsskyddar min hemliga blogg men bestämmer mig snart för att avsluta den. Det känns liksom inte kul längre. Nedsmutsat på något sätt.

Efter några dagar skriver jag och ber "kvinnan" ge sig till känna, det är ganska klart att hon inte är den hon utger sig för att vara.

Jag får svaret att hennes namn "Inger" självklart är ett alias. "Hon" skiver att "de" utsatt mig för ett experiment som gått för långt och använt sig av fyra olika tagna ip-och macadresser för att jag inte ska kunna spåra dem. "De" är ledsna att det gått så långt så de erbjuder sig att ringa mig från ett oregistrerat kontantkort och  bekräfta detta mejl.

Efter ytterliggare några dagar ringer en tjej med göteborgsdialekt och säger - Hej, är det Lina? Ja, svarar jag. - Jag skulle bara ringa och bekräfta mejlet. Klick.

Detta är något av det knasigaste och mest obehagliga jag varit med om.

5 kommentarer

Sanna Tider

01 Dec 2008 13:40

Oj då... hände detta efter att du stängt ner alltså? Det blev ju bara värre och värre... låter ju helt sjukt och vridet. Hoppas att detta var det sista du hörde av "henne" eller "dom" eller vad det nu var...



Hoppas du får ha denna bloggen ifred iallafall, så man får följa dig och dina äventyr ett tag till :-)

MissLina

01 Dec 2008 14:13

Japp. Detta hände efter att jag stängt ner den. I första mejlet blev "de" arga i nästa mejl verkade de lugnare och ville be om ursäkt på något sätt. Knas!

Anonym

01 Dec 2008 17:26

Göteborgare asså

Erika

03 Dec 2008 14:30

Fy vad obehagligt.

Ja nu vet vi vad som händer när vi engagerar oss för mkt i andras relationer.. Jag kanske borde akta mig? :I



Nej, skämt åsido! Det måste ha varit jätteläskigt..

lovelyn

03 Dec 2008 18:08

Shit alltså, jag hoppas verkligen att det var slutet på den historien.

Kommentera

Publiceras ej