Vad håller jag på med? Tränar inte och äter pepparkakor på jobbet/praktiken vaje dag. Det håller ju inte. N som jag utsett till min personliga rådgivare (på distans) när det gäller träning och kost säger att det ska ta tid att komma i form. Att man ska räkna med ett år och hellre 0,5 kg i månaden än de vanliga 0,5 kg i veckan. Men det är ju under förutsättning att man faktiskt gör något. Det var nu mer än en vecka sedan jag tränade sist. Ursäkterna flyger runt i huvudet på mig (besök i helgen, för mycket annat inplanerat) men ingen av dem biter riktigt sig fast - utom tröttheten.

Jag undrar hur mycket man kan pressa sig själv när det gäller sånt här. Jag gillar verkligen att träna men när jag är så trött som jag är nu så funkar det nästan inte. Jag bara dör när jag kommer hem från jobbet. Allt känns som en enormt stor ansträngning just nu. Men snart är det sommar igen..

A little bit ...



too far from this..

6 kommentarer

Televinken

04 Dec 2008 00:37

Bit ihop! Jag är precis som du, man kommer hem sent, äter sen middag och sedan är klockan redan 22 och man börjar bli trött. Men nu har jag satt som mål att jag SKA göra vissa saker varje dag och jag gör dem, jag gör en armhävning i taget tills jag har gjort alla.

Som de 2 sista dagarna har min träning börjat vid 23-00 tiden. Men jag gör dem för den sköna känslan man får efteråt.



Bit ihop, kämpa på, en i taget tills alla är gjorda.

Du klarar det!

Sanna Tider

04 Dec 2008 13:09

Usch... ja ibland är man ju inte motiverad alls.. ramlar man ur rutinerna är det lättare att slarva och "komma undan" med det.



Jag är ingen expert alls när det gäller träning, men jag har hört nånstans att bäst träningsresultat får man om man tränar mellan 6 och 8 på morgonen, så om man inte är ofantligt morgontrött (som jag är, så det är inget för mig..hihi...) så är det nog bättre att satsa på träningen innan jobbet och inte sent på kvällen. Då ska man komma till ro och sova och inte ge kroppen en massa adrenalin...

Jag har väldigt svårt att träna själv, dvs gym eller löpträning eller annat sånt, fuskar lätt har jag märkt ;-) så jag måste gå på pass, vilket gör att man måste ta sig till gymmet, för pass går bara vissa tider och dom sista tiderna på mitt gym med passaktiviteter är 19:00, så man är alltid klar senast 20 om man väljer det senaste alternativet... Detta funkar ju bra när man inte jobbar konstiga tider, då är jag också ofta för trött för att hinna och orka... då är helgerna heliga för träning :-) Tror man måste hitta det som funkar bäst för en själv för att man ska orka med att hålla rutinerna- är det tråkigt eller stressande eller annat, så är det jättesvårt att motivera sig.

Erika

04 Dec 2008 14:14

Det där med att det är mer effektivt att träna på morgonen är lite av en myt.. Det är en minimal ökad förbränning innan man ätit frukost men den är så liten att det inte är märkbart.

Sedan tycker många att det är skönt att träna på morgonen, man får liksom energi resten av dagen! :)

Men det är ju det där med att orka.......

MissLina

04 Dec 2008 15:15

Jo det där med morgonträning har jag också hört, att det inte gör någon större skillnad. Precis som myten med att äta efter kl 18. Det är ju det sammantagna kaloriantalet under dagen som spelar roll.



jag gillar mitt gym som har öppet dygnet runt och även att träna självständigt. Pass är alltså inget för mig. Det handlar inte heller om normal trötthet i mitt fall eftersom jag tar medicin mot den.

lovelyn

04 Dec 2008 23:08

Ja, det är ju inte lätt för dig som har en ännu större trötthet än oss andra som bara har normal vinterdvaletrötthet. Jag vill inte gå upp innan nio nu och helst inte göra något ansträngande alls. Man ska inte bo så här långt norrut!



För övrigt tycker jag att du ska glömma det dåliga samvetet, för det gör inget bättre. Tänk på att du faktiskt var riktigt duktig i höstas och försök hitta den känslan inom dig istället. Om det känns extra motigt just nu, kan du inte typ gå till och från jobbet i alla fall? Då får du frisk luft och kanske lite ljus i alla fall!

Anonym

04 Dec 2008 23:38

Fördelen me att träna på morronen e ju att man har sovit å ätit en bra frukost ä därför tränar bättre än efter sina minst 8hrs jobb. Fast allt e som allt annat så jävla individuellt å såklrt ska du äta efter 18 om de nu inte råkar va så att du lägger dej 19?

Kommentera

Publiceras ej