Igår efter träningen hade jag ont i kroppen och tyckte en massa synd om mig själv. Jag gick runt i köket och suckade så pass högt och mycket att finskan jag hyr av frågade om det var något problem. - Nej, jag är bara trött! sa jag och hon skrattade lite. Finskan har blivit lite moderlig och säger åt mig att gå på de stora, upplysta vägarna när jag går hem på kvällen. Hon uppskattar också att jag skickar ett sms när jag inte sover hemma (vilket hänt en gång när jag sov hos en kompis).

På helgerna vaknar jag av hennes fåglar som skriker och flyger genom rummet som värsta små vildvittrorna. Tydligen ser de fåglar utanför vilket gör dem helt exalterade och antagligen frihetslängtande. Sorgligt egentligen.

Nu är jag inne på min sjätte praktikvecka. Ska få vara med på brainstorming till tre olika kunder på byrån. Ska bli himmelskt kul!

Kommentera

Publiceras ej