I måndags satte det igång! Jag, Scarlett, Montana och hans fru(!) Långhåret träffades för första gången för att öppna den gyllene boxen. Varje måndag ska vi hädanefter tillsammans se minst ett avsnitt av den bästa tv-serie som gjorts.

Under vår första Twin Peaks måndag bestämde vi oss för att vara extra twinpeaksiga. Jag gjorde en äkta Agent Cooper cherry pie (receptet fanns på nätet!) och Montana hade med sig dounuts från donken som han värmde i micron. Pajen blev delikat måste jag säga, så delikat att jag kan tänka mig att göra den igen och bjuda på vid andra tillfällen.

Under seriens gång kunde vi inte låta bli att skratta en del åt 90-talsmodet och även vissa uttryck som karaktärerna slängde sig med. Serien är dock fortfarande bäst och det är roligt att vi alla är så nördigt förtjusta i den.

3 kommentarer

stinnepigen

18 Sep 2008 10:26

Åh, vad kul! Vi var ett gäng i gymnasiet som också höll på med Twin Peaks-kväller inklusive cherry pie och damn good coffee (vilket gjorde att vi var tvungna att alltid vara hos någon vars föräldrar ägde en Moccamaster).



Fast då fanns det förstås inte dvd-boxar utan vi följde reprisen på tv. Lite nittiotal över det med.

Sara

18 Sep 2008 12:15

Maste erkänna att jag missade Twin Peaks (eller ville kanske missa hypen ;)) pa 90-talet. Men det värkar som om jag kanske skulle catcha up lite där.... Gillar ju bra tv-serier :)

MissLinisen

18 Sep 2008 13:52

stinnepigen: haha ja damn good coffee är viktigt! C använde en pressobryggare ochlyckades få kommentaren flera gånger av både mig och M.



Sara: Se den!!! Du kommer inte bli besviken.

Kommentera

Publiceras ej