Den senaste tiden har olika saker avlöst varandra i ett ganska snabbt tempo. Var uppe i Stockholm några veckor för att göra sluttentamen, gå på föreläsningar och knyta ihop säcken innan sista praktikplatsen började. Eftersom jag inte hade möjlighet (läs: råd) att hyra rum för denna tid erbjöd två snälla kompisar sina soffor. En vecka bodde jag vid Mariatorget och en ute i Hökarängen.

Två veckor innan praktiken börjar har jag ordnat en halvbra lösning med två olika praktikplatser. Efter en spännande föreläsning om digital signage får jag upp ögonen för ett intressant företag i Malmö som jag söker praktik på, och en vecka innan praktiken börjar erbjuds jag plats där!

Torsdagen den 26 åker jag ner till Malmö igen och på lördag är det dags för min och C´s gemensamma stora födelsedagsfest (mittemellan våra födelsedagar, min har inte varit än). Detta innebär storhandlande (i omgångar), storstädning och allmänt pimpande av lägenheten. 30 - 40 personer dyker upp på lördagen. Earth hour vid 20.30 infaller med tända ljus och livemusik av en proffesionell jazzgitarrist som råkade vara på vår fest. Det kan tilläggas att folk efter detta ville fortsätta ha Earth hour och inte återgå till det "normala" dvs lite fler lampor och mina spotify-spellistor.

I måndags började min praktik och jag kastas direkt in i ett roligt och utmanande webbprojekt.

Kanske är det inte så underligt att jag nu gått och blivit sjuk. Har känt av en viss "svaghet" i kroppen - som jag försökt kämpa emot och ignorera - i några dagar. Ligger nu frossig och matt och hostar samtidigt som jag mår illa och önskar att någon kunde badda min febriga panna med en sval, fuktig duk som de brukar göra på film (har faktiskt aldrig sett någon göra det i verkligheten). Helst skulle Jonathan Rhys Meyers kunna få det uppdraget, men han är säkert upptagen med annat. Typiskt!

1 kommentarer

Sanna Tider

04 Apr 2009 12:34

Aj för att vara sjuk :-( Krya på dig... hur gick det med ayurvedan?? Nyfiken ;-)

Kommentera

Publiceras ej