Jag har nu flyttat in i mitt nya place. Äntligen en egen lägenhet efter en massa år med först samboförhållande och därefter andrahands- och kollektivboende. Den här lägenheten är MIN, bara min! My precious!!

Det är sommar och man borde ligga och slappa i nån park och lyssna på A Perfect Day med Lou Reed. Iistället jobbar jag på som en liten myra vareviga veckodag: 8-16.30, 7-15.30 el 9.30-18. Kom att tänka på låten: Vad ska du bli? med Ebba Grön när jag cyklade till jobbet häromdagen, speciellt meningen:

Gå upp - gå till jobbet - jobba - jobba -äta lunch - samma sak händer imorgon........

Det konstiga är att jag gillar det. Jag trivs med att inte ha några prestationskrav på mig just nu. Att ha ett jobb som bara ger cash och som faktiskt är rätt trevligt. Det är varken kreativt eller spännande egentligen (det mest spännande är väl att jag nu har fått förtroendet att ha hand om en del av faktureringen) men det är ett jobb.


P.S Var förresten och tog mitt blodtryck idag och enligt sköterskan var det perfekt! Har nu varit totalt rökfri sen 6 juni i år.



Dagens "vill ha" leopardväska från Collectif

Kommentera

Publiceras ej